RSS Flöde

Åh, Hector

Helgens bokbloggsjerka hos Annika lyder:

Vilken är din absoluta favoritbok av de som du har läst på ett annat språk än svenska?

Hectors Reise oder die Suche nach dem Glück av Francois Lelord hamnar definitivt högt upp på den listan. Jag läste den på tyska, men egentligen är det en fransk bok (logiskt eller hur?). Jag tyckte så mycket om Hector och allt det filosofiska med boken, eftersom det är just vad som får oss människor att bli lyckliga han ska ta reda på så går det inte att undgå filosofiska diskussioner.

Sen tycker jag också väldigt mycket om att den är skriven som en klassisk saga (nästan i alla fall) fast den riktar sig till vuxna. Jag kan varmt rekommendera den, på vilket språk som helst.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Vilket spännande tips. Tack för det!

    Svara
  2. Holder med Anna, det høres spennende ut, takk for tipset!

    Svara
  3. Ja, jag sa ju i min kommentar att jag borde läsa mer på tyska, så..

    Svara

Lämna en kommentar