RSS Flöde

Mycket bättre sent än aldrig

I dag fick jag äntligen mitt gröna paket! Kunde nästan inte låta bli att fnissa lite när tjejen på Pressbyrån kom ut med det fullaste gröna large-paket jag någonsin sett. Det var till och med lite sprucket på sina ställen – så fullt var det!

Så redan där var jag glad och ännu bättre skulle det bli. Min hemliga bokvän (som jag vet vem det är, men sparar till slutet) hade läst mina tips (och kanske även min blogg?) mycket noga. Där låg nämligen Fågeln som vrider upp världen som jag hade ”önskat” mig inför bytet, Mitt liv som pingvin som verkar vara en bok som passar mig bra samt Hanteringen av odöda. Den sista tillhör inte den genre jag läser oftast (läs nästan aldrig) men jag har flera gånger tänkt att jag borde läsa John Ajvide Lindqvist och enligt min hemliga bokvän, som är en stor läsare av honom, ska det vara en bra bok att börja med om man inte är så van vid zombies. Tack för de fantastiskt fina böckerna!

Utöver böcker fanns även lite annat smått, och gott. Ett rött ljus som luktar skogsbär, en liten snöglob (som jag visst kan ställa fram nu, julen är ju inte över än), en påse blandat godis, en lingonchokladkaka, en förpackning tomtebloss (perfekt till nyår) och en söt liten anteckningsbok med texten Don’t forget.

Ett så bra paket och det var verkligen värt att vänta på. Godispåsen är redan öppnad och om jag inte precis börjat läsa Mörk jord hade jag säkert gett mig på någon av böckerna du plockat ihop åt mig.

Så tack, tack, tack, snälla …med näsan i en bok!
(Om du vill veta så listade jag ut det på att jag i går läste om att du höll på att inreda ditt bibliotek.)

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Vad roligt att du blev glad:) Och ja, var lite nervös när jag lämnade in paketet, droppen skulle ju ha varit att de sa att det var för tungt eller nåt…men det gick ju bra;) Det stämmer bra att jag brukar läsa din blogg, tittar in här titt som tätt. Ska bli spännande att få höra vad du tycker om Hanteringen av odöda – det finns ett avsnitt i boken som fortfarande ger mig kalla kårar…

    Svara
    • Det riktigt kröp i mig bara jag läste baksidestexten. Frågan är om jag får se till att läsa den när jag inte är ensam 😉

      (Och jag hälsar väldigt ofta på hos dig på din blogg också)

      Svara

Kommentera

