RSS Flöde

Året är ju snart slut!

Den tanken slog mig alldeles nyss. Om bara några få dagar tar vi klivet över till 2012. Helt sjukt hur fort tiden har gått. Och samtidigt börjar jag inse att det finns en hel del bloggrelaterade saker jag måste hinna med innan klockan slår tolv på lördag. Vilket onekligen försvåras av det faktum att mitt internet inte verkar vara så samarbetsvilligt den här veckan. Men jag får helt enkelt försöka göra mitt bästa.

De sista böckerna jag har läst men inte publicerat recensioner på än ska upp på bloggen så att hela året sedan går att sammanfatta i flera olika små inlägg, har jag tänkt mig. Men sammanfattningarna kan nog dröja till de första dagarna på nästa år, vem vet om jag inte hinner med ytterligare några böcker innan årsskiftet.

Flera litterära nyårslöften ska formuleras. Även om en del faktiskt finns på idéstadiet så ska de bli mer konkreta och offentliga. För vad är väl ett nytt läsår utan utmaningar och löften?

Förhoppningsvis ska mitt gröna paket hinna komma och jag ska visa er hur underbart det var (för det lär det väl vara?).

Dessutom har jag en liten överraskning till er, en ganska självisk sådan, men som ändå kommer att påverka er. Vad det är får ni dock inte veta förrän första dagen på det nya året – om allt går som jag har tänkt mig.

Plus att åtminstone en bok till ska hinnas läsas ut. Så visst finns det en del att göra innan vi ringer ut det gamla och in det nya.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag har också börjat inse att det är recensioner som är oskrivna och som man egentligen borde publicera innan årets slut. Men det känns som om det blir lite väl många då;-) Håller på att fila på en Boktolva som svällt ut (och blivit väldigt lång). Det och den nordiska läsutmaningen får nog räcka för mig. Ska bli intressant att se vad som är din överraskning;-)

    Svara
  2. Hallå där! Det stämmer bra att det är jag som är din hemliga bokvän:) Betyder det att du fått paketet? Jag ber återigen tusen gånger om ursäkt för att du fick vänta så länge, hoppas att du är glad över innehållet;)

    Svara
    • Åh, vad bra att jag hade rätt! Tack snälla, det var ett så fantastiskt bra paket så det var verkligen värt att vänta på. Ser fram emot att börja läsa (för har redan börjat äta :P) och har även lagt upp ett inlägg med vad det innehöll nu. Tack snälla och hoppas att du fick ett minst lika bra och fyllt paket som du fixade till mig!

      Svara

Kommentera

