RSS Flöde

Dan efter dopparedan

Jag hoppas att ni alla har haft en lika mysig, trevlig och god jul som jag. För jag har verkligen haft det bra, dock utan att öppna en endaste bok. I stället har jag umgåtts med mina trevliga släktingar och familj i två dagar. Julmat har ätits, Kalle setts, tomten kommit och klappar har öppnats. Två bokrelaterade klappar gavs bort.

Pojkvännen fick Zlatan-boken, och om han läser den (vilket jag hoppas) ska han få recensera den på bloggen. Så vi får se om det blir av. Den andra bokklappen blev boken om Stig-Helmer till pappa. En bakom kulisserna-bok till alla sällskapsresefilmerna, med roliga anekdoter och historier. Perfekt present som jag tror blev väldigt bra.

Två gavs bort och två fick även jag. Äntligen kan jag sätta mig och sträckläsa Eldvittnet som jag har längtat efter men varit lite för snål för att köpa (kanske för att jag delvis hellre ville ha den i julklapp). Dessutom fick jag en liten bokhylla som jag har velat ha så länge. Om jag bestämmer mig för att sätta upp den så kommer foto direkt.

Men inget läst som sagt. Och i kväll tar min jul slut, i morgon är det tillbaka till Kalmar och jobb som gäller. Och efter det ska det nog även bli lite läst igen. Det är ju bara en vecka kvar av det här läsåret, så en slutspurt får det nog allt bli innan det är dags att sammanfatta årets bloggande och läsande.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

