RSS Flöde

Mycket på nätet, en del på bibliotek

Annika slår den här veckan rekord (Grattis!) med sin bokbloggsjerka, genom att ställa följande fråga:

Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse. 

De flesta köper jag fortfarande, men sedan jag flyttade till Kalmar i september har jag blivit bättre på att låna böcker på biblioteket igen. Skönt, för det är ju både billigare och smidigast. Och den bild jag har av det biblioteket är än så länge väldigt bra och jag tror och hoppas att den kommer att förbli det. Om inte annat så tycker nog min plånbok väldigt bra om det och jag har börjat arbeta upp en kölista på biblioteket som förhoppningsvis ska lösa mitt ha-begär efter nya böcker.

Köper böcker gör jag oftast från Adlibris; speciellt när de har sina erbjudanden som kommer titt som tätt på mejl. Även Bokias och Akademibokhandelns butiker får då och då besök av mig. Även där är det ju otroligt farligt med erbjudanden av typen ”Tag fyra pocket betala för tre”…

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Ja, erbjudanden är svåra att motstå – särskilt när de bara är några klick bort från att hamna i brevlådan några dagar senare! Jag har en hel del erbjudanden från Adlibris och Bokus som ligger i inkorgen inför julen. Jobbigt!

    Svara

Kommentera

