RSS Flöde

Drömmen vaknar till liv igen

Hela förmiddagen har jag tillbringat framför datorn med att korrläsa en berättelse jag skrev för fem år sedan (oj, vad tiden går fort). En adventskalendersaga (ett kapitel per dag fram till julafton), för barn, som jag var så stolt över att jag skickade in den till flera förlag. Och inte speciellt förvånande nog fick tillbaka i form av refuseringsbrev.

Nu när jag läser igenom den igen kan jag absolut se vad som gjorde att den inte fungerade så bra hos förlag trots att de barn som läst den gillar den. Men samtidigt tycker jag om den och är fortfarande stolt över den. Jag gillar mina små karaktärer i form av möss och det de är med om. Sen kan jag se att den inte är någon bästsäljare, men den är min.

Och framför allt så väckte den skrivklådan och författardrömmarna till liv igen. Rejält. Så när jag har korrat klart den är jag sugen på att börja skriva igen. Hoppas bara att fantasin fortfarande finns kvar och att jag kan lyckas knåpa ihop någonting litet i alla fall.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Låter som en mysig berättelse! ”Sen kan jag se att den inte är någon bästsäljare, men den är min.” Så känner jag också om min bok om My som jag ger ut själv nu! Heja oss!

    Svara

Kommentera

