RSS Flöde

Ett rejält i-landsproblem

För ett tag sedan ställde jag mig i bibliotekskö för en massa böcker som jag visste att andra är precis lika intresserade av som jag. Så, tänkte jag, om jag står i god tid kommer jag att spara de pengar jag skulle ha lagt på att köpa dem och jag kommer att hinna läsa många andra fantastiska böcker under tiden.

Det har fungerat hyfsat. För det finns ett enormt problem (och ja, det är av bokbloggar-i-lands-karaktär). Varje gång jag flyttats längst fram i kön har jag precis börjat läsa någonting annat. Och eftersom jag helst inte slalomläser längre vållar det mig stora problem. För det slutar med att jag sitter och läser en bok, som är bra, men samtidigt suktar efter någon annan.

Senast var fallet så när Niceville äntligen skulle läsas och nu har det hänt igen. I går läste jag 50 sidor i Återkomsten och i dag – ja, då får jag mejl om att Sarahs nyckel är min! Som jag verkligen, verkligen vill läsa just nu. Men jag tänker inte slalomläsa, eller lägga undan Återkomsten. Nej nej.

Ack och ve, vilka problem.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Åh vad jag känner igen mig!! Tänkte att jag va smart när jag ställde mig i kö på en hel hop med böcker men samtidigt lånade jag 5 så nu kommer det fler och fler, och jag vill verkligen läsa alla jag har lånat!!!

    Svara

Kommentera

