RSS Flöde

Där jag helst vill vara

Fröken S på Massor av ord har skapat en enkät om bästa läsplatsen, efter inspiration från Fabulerat. Och självklart så kan inte jag låta bli att fylla i den också. Jag tar mig även friheten att slänga in lite kommentarer.

Knäpptyst – Fylld med bakgrundsljud
– Lite musik eller någon som gör någonting annat runtomkring är ganska mysigt. Men det ska inte vara för mycket och helt tyst blir inte heller bra. 
Bland folk – I ensamhet
– Ytterligare kommentarer onödiga.
Bekväm – Asketisk
– Soffan eller sängen, eller lika mjukt som något av de.
Sittande  – Liggande
– Halvliggande eller lite hopkurad.
Ger mig möjlighet att sitta länge  – Kan läsa de fem minuterna jag har över
– Självklart är båda bra, men att sitta länge är absolut det bästa.
Plats där jag kan äta eller dricka något  – En plats där förtäring inte är nödvändig
– Men absolut inget måste. Och en sådan plats kan vara både hemma och borta.
Ett stammishak – Gärna en ny plats
– Bästa stammishaket = Hemma.
Ett ställe med vacker utsikt – Kan ha ögonen i min bok till 100%
– En otroligt bra kombination som gör läsningen ännu bättre.
Varm och ombonad – Behagligt sval
– Gärna under en filt.
En plats där jag ha myskläder – En plats där jag kan ha på mig något fint
– Anledningen till att jag väljer båda är att jag inte är någon stor mysklädersälskare. Så det spelar egentligen ingen större roll.
Bland främlingar – Bland vänner
– Gärna läsande vänner.
Ute – Inne
– Beroende på väder, vind och andra förutsättningar.
Hemma – Borta
– Borta bra, men hemma allra bäst. Absolut.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

