RSS Flöde

Månad tio

Så var oktober också över. Vart har tiden tagit vägen det här året?

Nu är det väl i alla fall höst, även om oktober var en ganska mysig och fin månad trots allt. Det var en bra läsmånad, men framför allt en bra bloggmånad. Jag har tagit igen det jag försummade i somras rejält och oktober blev (liksom förra året) årets bästa månad när det gäller besöksstatistiken. Den slog dock inte förra året, men närmade sig. Så nu ska väl november se till att utmana…

Inte jättemånga böcker lästa, men inte heller få. Alldeles lagom, kanske. Och framför allt väldigt bra böcker, som jag nästan har recenserat allihopa av. Och om jag ska lyfta fram en väldigt otippat bra bok så blir det helt klart Marshmallows till frukost som verkligen överraskade mig med att innehålla så otroligt mycket mer än vad framsida och baksida visade.

Hjalmar Söderberg: Doktor Glas (156 s)

Emily Brontë: Svindlande höjder (440 s)

Dorothy Koomson: Marshmallows till frukost (413 s)

Kathryn Stockett: Niceville (471 s)

Jodi Picoult: Allt för min syster (375 s)

Antal böcker: 5
Kvinnor/män: 4/1
Svenska författare: 1
Antal sidor: 1 855

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

