RSS Flöde

Till min hemliga bokvän (igen)

Ja, igen står där för att jag ju har gjort det här några gånger förut. Men jag tänker att jag fyller i enkäten till min hemliga bokvän i Pocket & Prassel 6.0 eftersom någonting kan ha förändrats. Så det här är jag:

Om böcker:
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Deckare, av alla dess slag, är helt klart mina favoriter. Men jag tycker även om att läsa så kallade BOATS (Based on a true story). Just nu är jag dessutom inne i någon slags längtan efter klassiker.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Hm. Jag är ganska open minded i allmänhet, så det är nog inget specifikt. Men jag är lite nyfiken på Brontësystrarna till exempel.

* Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?
Ulf Lundell! Sagan om ringen! Hundraåringen!

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Det gör nog faktiskt inte det. Jag har inte ens en egen riktig bokhylla och därför har jag inte riktigt någon samling heller. Jag skulle dock vilja börja samla på mig Agatha Christie-böckerna, och av dem har jag Mordet i Prästgården och Dolken i Tunis.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Jajamen, kika bara in under Jag har läst…

* Annat litterärt, värt att veta..?
Läser i stort sett allt, så tveka inte att ge mig en överraskning!

Om ätbart:
* Vad äter du för godis?
Just nu inget godis alls (har en GI-period, med minst tre veckor kvar). Så om det är någonting får det i så fall vara mörk choklad, mellan 70-80 procent.

* Naturgodis – ätbart eller inte..?
Ja! Allra helst cashewnötter.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Te, te, te. Så länge det inte är grönt.

Annat:
* Hobby?
Förutom läsningen är det helt klart musiken. Lyssnar oftast på någonting och spelar gitarr, även om jag varit lite slarvig med det på sista tiden.

* Favoritfilm?
Notting Hill.

* Favoritmusik?
Beatles och Melodifestivalmusik.

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Lejon, röd, lila.

* Samlar du på något?
I-or.

Hoppas det var till någon hjälp, du Hemlige bokvän!

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Din hemlige bokvän

    Kikar in här… Ska läsa mer imorgon!

    Men Hundraåringen som var så bra! Men det verkar vara en sådan bok som man antingen älskar eller hatar 🙂

    Svara

Kommentera

