RSS Flöde

Skärpning!

Jag skyller oregelbunden (nästan ickeexisterande) septemberbloggning på ett internet som inte riktigt är på min sida. Lusten att blogga försvinner lite när man varken kan publicera eller spara utkast på ett skrivet inlägg. Men nu verkar internet ha bytt åsikt (peppar peppar) och är samarbetsvilligt igen. Så nu ska här skärpas till och börjas ta hand om bloggen igen.

Trots trevligt besök av pojkvännen har jag haft en bra läshelg. Det finns många småstunder när en bok kan få ta upp några minuter av ens tid. Och då har Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap fått underhålla mig. Jag hade hört mycket gott om den och den levde verkligen upp till mina förväntningar, om inte lite till. Men mer om det en annan gång.

Nu är det i stället Zinat Pirzadehs Fjäril i koppel som är mitt söndagssällskap. Bra början, hoppas på bra fortsättning också.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

