RSS Flöde

Tjugo snabba

Enligt O har en snabb enkät där det gäller att välja mellan två alternativ. Och vilken bokbloggare kan motstå det?

Morgonpigg eller nattuggla? Lite av varje, beroende på. Men har blivit sämre att gå upp på morgnarna.

Bibliotek eller bokhandel? Nya fina böcker…

Adlibris eller Bokus?

Ljudbok eller e-bok? Har ingen jätteerfarenhet av någondera, men har svårt för ljudböcker.

Inbunden eller pocket? Smidigt och billigare

Vampyrer eller zombies? Inget av dem.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Har inte läst Läckberg och är inte jättesugen på det.

En i taget eller slalomläsning? Nu för tiden.

Bokmärke eller hundöra? Om jag lyckas hitta det.

Chips eller choklad? Min mage gillar inte chips…

Biografier eller memoarer?

Skräck eller chicklit? Läser ytterst sällan ren skräck.

Boken eller filmen? Oftas, oftast boken.

Twitter eller Facebook? Har inte lärt mig komma överens med Twitter riktigt.

Strindberg eller Heidenstam? Trots att Heidenstam bodde i min hemstad.

Kokbok eller Bakbok? Riktigt kul att baka!

Te eller kaffe? Varje gång.

Rött eller vitt? Om jag tänker färger, dricker inte vin.

Boklördag eller ViLäser? Läser sällan någondera.

Man Booker Prize eller Augustpriset? Har dålig koll på Man Booker Prize.

 

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Borde också lära mig att koncentrera mig på en bok i taget.

    Svara

Kommentera

