RSS Flöde

Om jag ska läsa i helgen?

Hittade en liten fin helgenkät hos Enligt O. Och så mycket som jag älskar alla sorters enkäter så var jag självklart tvungen att göra som många andra och sno den.

Vad ska du läsa i helgen?
Jag skulle läsa ut Elsas mode hade jag tänkt mig. Och det har jag också gjort. Nu vet jag inte om det blir någon mer läsning, då packning, jobb och annat trevligt står på schemat.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Allra helst kryper jag ner under min mysiga fårskinnsfilt, gärna med några ljus i andra änden av rummet och bara njuter av att vara ensam med en bok. Men det är fortfarande lite för varmt för sådana lässtunder.

Din bästa lässtund förra veckan?
Hm, vet inte om någon var bättre än de andra. Oftast en stund på eftermiddagen ovanpå min säng. Men i en soffa i min blivande lägenhet var också trevligt.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Färre än vad jag skulle vilja. Men gärna åtminstone någon timme om dagen, även om det i praktiken kanske blir någon timme varannan-var tredje dag.

Var läser du aldrig?
I bilen, på bussen och på tåg. Inte heller tunnelbanan fungerar, till min stora besvikelse. Det går helt enkelt inte, och jag lider av att inte kunna ta tillvara på sådana stunder.

Vad läser du aldrig?
Allt som kan klassas som alldeles för övernaturligt.

Vilken är din favoritbokhandel?
Är väl kanske lite partisk, men gillar mitt Bokia hemma i min hemstad. Även om jag inte är där så ofta längre.

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?
Åh. Så många pocket som möjligt kanske? Jag är just nu även väldigt sugen på fortsättningarna om Harry Hole av Jo Nesbö, liksom Natascha Kampusch bok – så de skulle nog absolut få plats i korgen.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Tigerkvinnan
 av Katerina Janouch. Eller typ Game of thrones och alla liknande böcker.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Du gamla, du fria
 av Liza Marklund.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Har läst Tigerkvinnan men klarar mig utan Marklund. Vissa serier läser jag vidare i, men andra inte. Konstigt det där.

    Svara

Kommentera

