RSS Flöde

Nästa?

”Hörde ni att Sofi Fahrmans böcker ska bli tv-serie?”
”Ja, de kommer passa superbra som det!”
”De är ju inte jättebra skrivna, men som serie blir det nog kul.”

Så började ett samtal vid maten på jobbet i går kväll. Mellan fyra tjejer, kanske bör tilläggas. Den enda mannen vid bordet suckade lite och drog sig sedan bort mot diskbänken. Det intressanta var att två av tjejerna är sådana som jag aldrig tänkt skulle gilla den typen av böcker.  Verkligen inte alls. Och ändå hade de ändå någon gång kommit över dem, den ena som julklapp eftersom hennes pappa tänkte att det passade dottern som gillar både mode och sport.

Själv har jag inte läst någon av böckerna. Tydligen skulle den första vara mycket bättre än den andra. Och den står i min ”sommarbokhylla”, det vill säga min uthyrares bokhylla. Så kanske, kanske är det vad jag ska hugga tänderna i härnäst?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

