RSS Flöde

Att bryta alla ”borde”n

I dag fanns det mycket jag borde ha gjort. Jag borde ha tagit en promenad om jag någonsin ska bli av med mina extra folkhögskolekilon. Jag borde ha gått och handlat så att jag inte behöver göra det i sista sekunden. Jag borde ha släpat mig ner till tvättstugan och bokat om tiden. Jag borde ha dammsugit lägenheten.

Men ibland måste man också strunta i allt man borde göra. Så därför gjorde jag det. Umgicks med Mia Skäringer och hennes Dyngkåt och hur helig som helst i stället. Mycket trevligare. Framför allt när det är en ganska kort bok och man snart kan njuta av att ha läst ut den.

Mycket bättre än alla borde:n.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Hade från början en dålig känsla för den boken. Men jag gillade också den där tunna lilla boken när allt kom omkring.

    /Emm.

    Svara

Kommentera

