RSS Flöde

Hoppfullt augusti

Om juli var årets sämsta läsmånad, så har nog augusti (än så länge) potential att bli en av årets bättre. Jo Nesbö gav mig en spännande och bra läsupplevelse och just nu svävar jag bort i Haruki Murakamis mysiga och kärleksfulla värld med Norweigan Wood.

Bara titeln gör ju visserligen en Beatles-tok förälskad, men innehållet lever också minst sagt upp till det. Den är långt ifrån så konstig och knäpp som Kafka på stranden (än så länge i alla fall, jag vet ju inte vad jag har att vänta mig), men den är verkligen bra so far.

Så augusti börjar minst sagt bra!

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag har en bekant som håller Norwegian Wood som Murakamis allra bästa, men själv har jag inte läst. Skriver upp en lite kom-ihåg-lapp till mig själv genast.

    Svara
  2. Åh, jag tyckte att Norwegian Wood var helt strålande! Det är en bok jag faktiskt skulle kunna tänka mig att läsa om!

    //Liolej

    Svara

Kommentera

