RSS Flöde

Gnälliga bokbloggaren

Postat den

Ja, hej och välkomna till TidningsIda – aka den gnälliga bokbloggaren. För det är lite så jag känner mig just nu. Den här månaden har inte mycket blivit läst och det lilla jag har läst gnäller jag på. Antingen är det fel på språket eller så är det handlingen som är konstig. Jag gillar inte karaktärerna eller så gillar jag inte författaren.

Hela tiden är det något som är fel. I Mordet i Eiffeltornet var det bristen på spänning och besvikelsen över att den inte var så fantastisk som jag hade trott. I Svinalängorna var det språket och att handlingen bara var ”så här var det då, så här var den personen” och att den inte alls var vad jag hade trott. Och nu är jag halvvägs genom När barnet lagt sig av Michael Nykvist och jag förstår verkligen inte varför han har skrivit boken. Vad vill han med den? Vem ska läsa den och varför?

Så jag gnäller och hoppas att augusti blir en bättre, trevligare månad. För vad har hänt med den snälla bokbloggaren som ibland undrade om hon var för snäll?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag tyckte likadant om Mordet i Eiffeltornet och har inte känt ngn lust att läsa Svinalängorna. En del böcker är lite för hypade och så är det förstås smaken, som kan och får vara delad. 🙂

    Svara
  2. Det gör ingenting att man kommer in i gnälliga perioder. Ibland är det så. Det är minst lika roligt (om inte roligare) att läsa en recension om en dålig bok, plus att det alltid är bra att bli varnad för fallgroparna, så att man själv kanske slipper att trilla ner i dom 🙂

    Svara
  3. Man kan inte gilla allt så det gör inget om du är lite ”gnällig” just nu. Snart så hittar du den bok som du verkligen gillar.

    Svara

Kommentera

