RSS Flöde

Hur jag hamnade här

Postat den

Den första headern

I dag är det ett år sedan jag skrev mitt första inslag här på TidningsIda. Och vilket år det har varit. Jag hade verkligen ingen aning om att bokbloggarvärlden var så enorm och så underbar som den faktiskt är. Snarare tvärtom, jag trodde att det knappt fanns någon annan som bloggade om böcker. Men åh, vad fel jag hade.

Jag började lära känna världen lite redan ungefär fyra månader tidigare när jag startade Booklovin’. Men det gick inte riktigt som jag ville och var väldigt tunnsått med inlägg. Så för ett år sedan bestämde jag mig för att ta tag i det här på allvar, försöka komma in i den här världen.

Mitt första riktiga inlägg (alltså inte ”Under uppbyggnad”-inläggen) var en ren hyllningsrecension av Johan Theorins Nattfåk. Sedan dess har mitt sätt att skriva recensioner förändrats lite, men jag har fortfarande ungefär samma känsla. Jag är lite glad, och stolt, att jag är en av de få som har sågat Hundraåringen. Jag har försökt vara både snäll och elak, men ändå försökt diskutera om bokbloggare i allmänhet är för snälla. Och kanske är jag det, men jag försöker vara ärlig.

Och var kom då mitt namn ifrån? Jo, från en lärare. Det var dags att välja inriktning på journalistlinjen och jag sa att jag funderade på tidningsinriktningen. Då sa han:
– Ja, jag har alltid tänkt på dig som tidnings-Ida. En riktig tidningsida!

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

