RSS Flöde

Egentligen inget för mig (del 4)

Postat den

En shopaholic får en syster – Sophie KinsellaEn shopaholic får en syster
Sophie Kinsella (2010)
361 sidor
Betyg: T T T

Ja, nu ska jag snart sluta med den här recensionsserien. För jag tror att det här blir min sista Shopaholic-bok. Visserligen har jag blivit positivt överraskad av hela serien, men i den här boken började det kännas för mycket. Det jag hela tiden har fruktat hände – konceptet börjar kännas överdrivet och uttöjt. Att helt plötsligt slänga in en äldre, okänd syster – nja, det känns sådär. Det enda systerns roll innebär är att Becky ska kunna bli en ännu värre shopaholic. Såklart.

De två systrarna är som natt och dag; spara och slösa. Och kontrasten blir enorm. Lite rolig emellanåt, men det är också alldeles för krystat allt för ofta. Som när Becky förtvivlat reser hem till sin syster för att lära sig bli lite mer som hon. Beckys äktenskap ”har en kris” och hon tror att det enda som kan rädda relationen till Luka är om hon lär sig att bli mer sparsam.

Det är synd att det ska kännas överdrivet och onödigt. Kanske skulle jag ha hoppat över den här boken och gått vidare till nästa. För trots att jag egentligen börjar få nog så får slutet mig att bli lite sugen på En mini-shopaholic i mammas fotspår

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

