RSS Flöde

Månad sex

Postat den

Utvärdering av juni. Det betyder tydligen att ett halvår har gått av 2011, vilket känns konstigt. Vart tar tiden vägen? Men den här månaden har fört med sig mycket nytt; nytt jobb, ny lägenhet, ny stad, ny saknad. Och en massa nya böcker. För det här var månaden när bloggandet gick ner i botten totalt (så få besökare och inlägg har jag nog aldrig haft), men som läsandet gick väldigt bra. Jag tog mig an Shopaholic-böckerna jag aldrig trott att jag skulle gilla, men det visade sig att jag älskade dem. Så ibland är det bra att läsa ur någon annans bokhylla.

Juni blev också månaden då jag nästan kom ikapp förra året. Det vill säga hela förra årets läsning. Förra året läste jag 37 böcker; i år är jag hittills uppe i 36. En helt okej förbättring, eller hur?

Så inför juli ska läsandet fortsätta och bloggandet ska tillbaka till vad det en gång var igen. Hoppas ni kommer hit och läser när jag tagit mig i kragen.

Morgan Alling: Kriget är slut (329 s)

Johan Theorin: Blodläge (406 s)

Sophie Kinsella: En shopaholic i New York (345 s)

Sophie Kinsella: En shopaholic säger ja (397 s)

Liza Marklund & Mia Eriksson: Gömda (377 s)

Margaretha Sturesson: Om det så skulle kosta mig livet (278 s)

Sophie Kinsella: En shopaholic får en syster (361 s)

Antal böcker: 7
Kvinnor/män: 6/2 (om man räknar både Liza Marklund och Mia Eriksson som varsin)
Svenska författare: 4
Antal sidor: 2 493

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Det blir ju så ibland med bloggandet. Allt går i perioder. Grattis till allt det nya och hoppas saknaden släpper,.

    Svara

Kommentera

