RSS Flöde

Från min hemliga bokvän

Postat den

I dag kom det så äntligen! Eller ja, egentligen i går, men jag kunde hämta det först i dag. Mitt gröna paket från min hemliga bokvän.

Och visst var det ett fint paket. Tre böcker, te, choklad, anteckningsbok och pin. Och så ett litet fint kort såklart (med I-or på). Det verkar mycket bra, även om två av böckerna är böcker som jag aldrig köpt själv; Svenska kulter och Vänta, blinka. Den tredje boken Den hemliga historien hade jag nog absolut kunnat köpt själv. Men det var också det som var tanken från min hemliga bokväns håll; att jag skulle få mig en utmaning och sådant som jag inte alltid läser. Mycket bra tänkt!

Teet luktar jättegott och chokladen är alldeles lagom mörk, precis så som jag vill ha det. Och både den lilla anteckningsboken och den lilla pinen är jättesöta. Hur kunde du förresten veta att jag länge velat ha en sådan pin, men inte vetat var jag skulle hitta den? Tack för det.

Så, tack än en gång min bokvän. Jag och innehållet i paketet kommer att få många trevliga stunder tillsammans. Och just det. Jag tror att jag vet vem du är. Efter lite research (jag är ju trots allt färdig journalist om två veckor) har jag kommit fram till att ditt bloggnamn torde börja på F och sluta på -er. Kan detta stämma?

Tack också till Enbokomdagen som anordnade det finfina bokbytet Vårig lyx!

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Den numera något mindre hemliga bokvännen

    Det stämmer bra det, snyggt efterforskat 😉 (Jag väntar med att avslöja mig för alla andra ett tag till för att inte förstöra spänningen för alla andra som får och skickar paket) Kul att du gillar paketet och jag hoppas att du ska gilla böckerna även om vissa av dem är lite annorlunda jämfört med vad du brukar läsa. När det gäller pinen så tycker jag att alla borde ha en, men de är lite svåra att få tag på nuförtiden…

    Svara
    • Tjoho, vad jag är bra på att gissa 🙂 Och vad du är bra på att skicka paket.
      Självklart väntar vi lite med att avsluta, enligt Enbokomdagen borde det vara okej att avslöja för allmänheten på tisdag kväll, så vi siktar väl på då?

      Svara

Kommentera

