RSS Flöde

Jag vill lära mig på en gång!

Postat den

För ungefär två år sedan fick jag för mig att jag ville lära mig stenografera. Häftigt, lite annorlunda, men framför allt nyttigt. Så då lånade jag boken Stenografi – När du vill fånga talet i dess flykt om och om igen på biblioteket. Men eftersom det saknades ett facit blev det lite jobbigt.

På julafton fick jag därför mitt eget ex av boken. Med facit. Nu skulle jag lära mig stenografera. Jag kämpade på och började till och med göra en del av anteckningarna med stenografi.

Men. Så kom en tidpunkt när jag slutade med det. Och det försvann. Så ett tag senare försökte jag plocka upp det igen, hade några intensiva studiedagar och påminde mig om en hel del igen. Men även det rann ut i sanden.

Nu sitter jag återigen här med böckerna framför mig. Och jag ser ju att jag minns när jag väl försöker. Plus att det vore så otroligt kul att kunna det på riktigt. Felet är att jag vill kunna på en gång. Jag går igenom alla övningar på en och samma vecka, men sen glömmer jag bort det. Och då också själva stenograferingen.

Disciplin behövs, om det ska bli någon stenograf av TidningsIda.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

