RSS Flöde

Inte min kopp te

Postat den

Jag får verkligen kämpa för att ta mig vidare i Sex and the city. Inte för att den kanske egentligen är dålig, men jag börjar se ett mönster. Krönike/kåserisamlingar är nog helt enkelt inte min grej. Förmodligen borde jag ha insett det redan vid läsningen av Martina Haags Fånge i hundpalatset, men lika sjutton ger jag mig på det igen.

Varför?

Jo, för att jag någonstans i mitt inre inbillade mig att Sex and the city (boken) skulle påminna om just Sex and the city (tv-serien). Men den gör ju inte det! Den är som vilken samling av tidningskåserier som helst (Okej, jag har inte jättemycket erfarenhet av dem, men jag börjar se ett samband). Det är inte alls den känslan jag hade hoppats på. Jag är så besviken.

Fast jag får väl se till att kämpa vidare. Vem vet, det kanske blir roligare/intressantare/bättre framåt slutet.

Sen ska jag lära mig att jag inte ska läsa sådana böcker.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Och jag ÄLSKAR kåserier. Men det kanske kommer med åldern! 😉

    Svara
  2. men det beror ju också på vilka kåserier det är

    Svara
  3. Hej hej! Har kikat litet omkring här och tänkte säga hej! Vilken trevlig blogg du har och vilken fin header. Kommer definitivt kika in här fler gånger. 🙂

    Svara
  4. Tyckte att Bushnells bok var överreklamerad skit (o TRIST) men du kan ju inte dömma ut alla kåserier för det? 😉

    Svara
    • Nej, nej, jag dömer inte ut alla för det. Jag börjar bara inse att jag nog inte tycker om kåserisamlingar, eftersom jag fler än en gång inte tyckt speciellt bra om dem.

      Svara

Kommentera

