RSS Flöde

Vilka böcker räknas?

Postat den

Jag försöker bestämma mig för vilka böcker som kvalificerar sig in på min ”Läst”-lista. Självklart alla böcker som jag har läst för att jag vill läsa dem. Även skönlitterära böcker som jag ”varit tvungen” att läsa till exempelvis skoluppgifter och liknande. Men hur blir det egentligen med böcker som jag läst som exempelvis research? Förtjänar de att finnas med på den listan?

För även om jag tagit mig igenom hela boken kan jag ju faktiskt inte garantera att jag läst hela boken med exakt samma intensitet. Förmodligen har några avsnitt som inte är så intressanta för just det jag är ute efter blivit genomskummande. Och har jag då läst boken?

Hm. Detta tål att funderas på ett varv till.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag skulle räkna alla som lästa!

    Svara

Kommentera

