RSS Flöde

Min favorittitel

Postat den

Det här är ett ämne som jag ser dyka upp lite då och då ute i bloggvärlden, även utan 30 days of books. Och varje gång funderar jag på att skriva ett sådant inlägg själv också. Men varje gång fastnar jag också i mina funderingar. Vilken titel är min favorittitel? Vad gillar jag?

Efter mycket funderande tror jag att jag vet. Jag gillar titlar som antingen är vackra, lite halvluddiga och på något sätt för med sig en känsla, eller också titlar som är lite annorlunda och kanske inte säger så jättemycket om själva boken.

Jag tycker verkligen om En blomma i Afrikas öken, När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var (okej att det egentligen är en låt), Nu vill jag sjunga dig milda sånger och Tillsammans är man mindre ensam.

Men en av mina absoluta favoriter är ändå Jag har kokat tvåhundratusen potatisar, men kan inte erinra mig en enda av dessa. Men den boken har ju redan fått ett eget 30 days of books-inlägg så den får bara vara en parentes i det här inlägget.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Tycker också om lite speciella, halvluddiga titlar som gör att man vill läsa boken bara för att titeln är så häftig och annorlunda =) En titel som jag själv fick upp ögonen för för ett tag sedan är Aimee Benders ”The Particular Sadness of Lemon Cake” Tycker den titeln är jättefin!

    Svara

Kommentera

