RSS Flöde

En bok jag önskar att fler skulle läsa

Postat den

Jag har kokat tvåhundratusen potatisarJag älskar att slå ett slag för Jag har kokat tvåhundratusen potatisar, men kan inte erinra mig en enda av dessa av Lasse Eriksson. Detta eftersom jag själv aldrig hört talas om den förrän den en dag plötsligt stod på snurrstället precis innanför dörren i skolans bibliotek. Av någon anledning plockade jag upp den. Kanske på grund av titeln.

Sedan dess har jag aldrig lagt ner den (i huvudet, den är sedan länge tillbaka på sin hylla i skolbiblioteket). Den hade så mycket bra att säga, på ett roligt men ändå seriöst och bra sätt. Vardagsfunderingar om verkligen allt mellan himmel och jord.

 

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

