RSS Flöde

En bok jag länge velat läsa

Postat den

Pojken som kallades detJag vet inte när jag först hörde talas om Pojken som kallades det. Men det kändes som att det fanns en period när varenda människa i min omkrets läste den boken. Även de som inte läste någonting alls i vanliga fall verkade ha blivit berörda av Dave Pelzers fruktansvärda historia.

Det pratades om den både här och där, men jag kom mig ändå inte för med att läsa den. Nu har det gått åtskilliga år, och den finns fortfarande med på min lista över böcker jag vill läsa. Men har jag läst den? Nej.

Ett framsteg finns i alla fall, en liten gnutta hopp. Och det är att den numera står i min bokhylla och väntar.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Jag har läst de tre första böckerna om och med David Pelzer och de berörde mig djupt. Jag tror aldrig att jag har varit så förbannad, ledsen och frustrerad över den grymhet som finns hos vissa människor. Men det var dock inte själva utövaren av de sadistiska handlingarna jag var mest förbannad på utan omgivningen som valde att blunda för det som faktiskt hände. Skrämmande!

    Svara

Kommentera

