RSS Flöde

Stå ut i 30 dagar

Postat den

Jag tog mig an 30 days of books med stort engagemang. Nu hade jag minsann en anledning att blogga varje dag! Nu skulle jag få igång mitt skrivande! Nu skulle jag… Ja, vad skulle jag egentligen?

Det var riktigt kul i ungefär tio dagar. Då skrev jag på, planerade vad jag skulle skriva, tidsinställde inlägg så att de skulle publiceras exakt samma tid varje dag. Det ni!

Sen… började jag tröttna. Minst sagt. Det går lite trögt, och jag har missat några dagar. 30 dagar är alldeles för länge. 10 hade räckt. Max 15. Nu känns det mest som ett nödvändigt ont.

Och när man dessutom hoppar runt bland er alla ute i bokbloggsfären verkar det som att många tröttnat helt och hållet på att läsa dem. Jag är inte så trött på att läsa vad andra skriver, mer vad jag själv skriver. Och är det någon som bryr sig om mina svar?

Men det är bara nio dagar kvar nu. Sen är jag klar. Och något gott ska jag väl få ut av det här också. Antar jag.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag håller allt med dig lite där. Jag har kommit till sista dagen i utmaningen idag , vissa dagara har varit svåra och i bland helt omöjliga att svara på samtidigt som vissa dagar har det gått väldigt lätt. Ja vi har väl lärt oss något på det här också 🙂

    Svara
  2. Känner så också och har lagt ner den. Håller med om att det inte känns lockande längre, samtidigt vill jag blogga varje dag. FÅr hitta på en ny strategi.

    Svara
    • Precis, det borde finnas bättre sätt. För med det här blir det nästan tvärtom. Men nu har jag bara några få dagar kvar, så jag står ut. Sen är jag fri.

      Svara

Kommentera

