RSS Flöde

Min romantikfavorit

Postat den

Den vita massajenRomantik och romantik, eller jo, till en början är det nog i alla fall ganska romantiskt i Den vita massajen. När Corinne Hofmann ser den mörke ståtlige massajen och genast blir beredd att överge allt hon har hemma i Schweiz för att få bo med honom, trots att det innebär en helt annorlunda livsstil än vad hon är van vid.

Jag beundrar hennes mod, även om man kanske kan tycka att hon var en smula dumdristig och inte riktigt förstod vad hon gav sig in i. Men länge fungerade ju allting bra, och hon levde mitt i den romantiska dröm hon ville ha.

Dessutom är boken otroligt bra skriven och det blir inte sämre av att det faktiskt är sant. Jag var fast från första sidan och sedan dess har jag läst om dem ett antal gånger och sett filmen (även om den inte lyckats fånga allt som är bra med boken).

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

