RSS Flöde

Mina favoritböcker av mina favoritförfattare

ABC-mordenAtt välja en enda bok av Agatha Christie känns omöjligt. Kanske för att jag har lite svårt att hålla isär dem, men också för att de påminner en hel del om varandra. Så det är svårt. ABC-morden ligger självklart bra till, eftersom det är en av de första jag läste och som jag läst om flera gånger. Men annars är det svårt. Men jag har ett visst mönster.

Jag tycker allra bäst om Hercule Poirot. Miss Marple är också bra, men hon får ändå anse sig komma tvåa. Ska jag välja ut en favorit är det helt klart böckerna med Poirot. Vet inte riktigt varför det har blivit så, men det har det. Och böckerna utan någon av de två kommer ännu längre ner på listan.

Lyckan är en sällsam fågel – Anna GavaldaGällande Anna Gavalda är det också svårt. Jag har inte läst så jättemånga, men några stycken i alla fall. Och jag blev nog faktiskt mest imponerad av Lyckan är en sällsam fågel. Jag är nästan förälskad i den boken. Så den får helt klart (efter en del funderande i alla fall) vara min favorit av henne.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

