RSS Flöde

Min favorit bland de klassiska böckerna

Jag är ganska dålig på klassiker. Ibland inbillar jag mig att jag läst en del, men så fort jag börjar tänka efter så inser jag att de förmodligen är ganska lätträknade. Tror jag. Jag är inte säker.

För det beror ju även lite på hur man definierar en klassiker.

Men jag tycker väldigt mycket om min lila, fina Stolthet och fördom. Kärlek, historia och en stark kvinna. Åh, jag skulle vilja leva i Elizabeth Bennets värld, om så bara för en dag. Inte för att det skulle vara så mycket lättare, men det vore ändå så härligt på något sätt. Så den känslan, jag-vill-vara-där-känslan, gör nog den boken till min favoritklassiker.

(Hittade varken min lila bok eller någon bild på den, så får bli en nödlösning med filmomslaget)

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

