RSS Flöde

Den mest underskattade boken

Hjälp, vem är jag? – Caroline af Ugglas och UKONJag vet inte riktigt om jag kan komma på någon bok jag läst och tyckt väldigt mycket om som alla andra verkar hata. För det är lite så jag tolkar att välja ut den mest underskattade boken.

Kanske skulle den mest underskattade boken kunna vara en bok som många missat. Fast då är den ju bara försjunken i glömska, inte underskattad. Hmm. Hur ska jag då hitta den bok jag behöver till det här inlägget?

Jo, jag väljer helt enkelt en bok som var underskattad av mig själv. En bok som jag verkligen inte hade höga förväntningar på, utan snarare trodde att jag inte ens skulle orka med. Och det är Hjälp, vem är jag? av Carolina af Ugglas och UKON. Jag har tidigare haft väldigt svårt för Caroline, och därför trodde jag att jag skulle ha lika stora problem med hennes bok.

Resultatet blev tvärtom. Jag tyckte om den, och har nu en helt annan bild av henne. Är inte det att underskatta en bok, så säg.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Det ar bra att bli forvanad och inse att man gillar det man trodde att man inte skulle tycka om. Tyvarr ar jag ratt sa feg, haller mig ofta till det jag vet att jag gillar, borde verkligen utmana mig sjalv i min lasning oftare!

    Svara

Kommentera

