RSS Flöde

Min favoritbok i min favoritserie

Harry Potter och fången från AzkabanEftersom jag i går pekade ut Harry Potter som min favoritserie så är det alltså en av dem jag ska välja ut i dag. Ett svårt val. För på något sätt skulle inte den ena boken vara någonting utan de andra. Ingen av dem klarar sig själv. Vilket kanske är den absoluta meningen med en serie (ja, med största sannolikhet).

Så…

Jag tror nog faktiskt att jag väljer ut Harry Potter och fången från Azkaban. Mest för att jag omedelbart gillade Sirius Black. Och tanken på att han kunde förvandla sig till en hund. Och McGonagall till en katt. Mm, det var någonting med det. Men också Sirius personlighet är också en av mina favoritkaraktärer, han verkar helt enkelt vara en väldigt trevlig person. Synd att det går som det går (tror inte jag spoilar något för någon, och om jag har gjort det så ber jag om ursäkt).

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

