RSS Flöde

Jag vet precis vad jag behöver

Någonting saknas i mitt liv. Eller snarare i mitt läsande kanske. Jag har börjat inse det den senaste veckan.

Varför äger jag inte något gulligt, fint, snyggt eller smart bokmärke? Varje gång jag börjar läsa en ny bok rotar jag förtvivlat runt efter någonting som kan markera var jag befinner mig. Och det går lika dåligt varje gång. Det hela slutar med en post it-lapp, någon annan slags lapp eller, som i går, en oanvänd tandpetare.

Så här kan det inte fortsätta! Jag måste skaffa mig ett riktigt bokmärke. Det tycker jag att jag förtjänar.

Det här är ju nästan så man skäms…

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag är också i stort behov av ett bokmärke och jag försökte råda bot på det när jag var i Piteå före jul. Då besökte jag nämligen stadens enda bokhandel och de hade inte ett enda bokmärke. Så gick det med det 😦

    Svara

Kommentera

