RSS Flöde

Året är 2011

Mitt bokår får börja nu. Frågan är bara vad det ska börja med. Helt plötsligt känns inte någon av de böcker jag har liggande i fönstret (Nej, min lägenhet har ingen bokhylla) speciellt lockande. Även om det vara anledningen till att jag tog med dem. Men kanske behöver jag bara öppna någon av dem för att den känslan ska komma tillbaka.

Kanske ska jag göra upp någon slags tanke med vad jag ska läsa 2011? Hur jag ska läsa, vilka böcker, hur mycket etcetera.

Nej, det får nog vara. Jag har startat en ny sida för ”Läst 2011” – that’s enough. Jag tänker inte pressa mig själv på något sätt. Jag ska läsa, och jag ska läsa mycket för att det är roligt. Inte för att jag ”måste”.

Mina bokslukargener ska startas, långsamt och försiktigt, för att slutligen ta över mig någon gång under året. Vem säger att det måste vara i januari?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Så många böcker och så lite tid. Bättre att läsa det man är sugen på och ta det som det kommet=)

    Svara
  2. Nej, varför känna sig pressad? Läsning ska vara lustfylld! Men inga bokhyllor… hur fixar du det?? 😉

    Svara
    • Jag hyr en lägenhet i Stockholm i tre månader (praktik). Färdigmöblerad och klar, och eftersom det inte fanns några bokhyllor har jag dem i ett av de stora, djupa, gammeldags fönstrena 🙂 Fungerar tillfälligt i alla fall 🙂

      Svara
  3. Då förstår jag! Djupa, gamla fönster låter fint!

    Svara
  4. Håller helt med dig! Man ska inte pressa fram läslusten. Ibland infinner den sig, ibland inte. Håller själv på och tragglar med en bok som jag helt enkelt inte har någon lust att läsa. =)

    Svara

Kommentera

