RSS Flöde

Året var 2010

Året då jag började bokblogga på riktigt. Först under namnet Booklovin’, vilket gick sådär ärligt talat. Men i juli bestämde jag mig för att ta tag i det här på allvar. Jag skulle börja bokblogga! Så det gjorde jag. Och så här i efterhand är jag faktiskt ganska nöjd med hur det gått. 116 inlägg på ett halvår tycker jag får anses vara godkänt.

Året då jag började läsa andra bokbloggar på allvar. Jag insåg hur roligt det är, och att jag faktiskt ligger i lä när det kommer till bokintresse, även om jag alltid trott att jag läst otroligt mycket. Men jag började också inse hur roligt det är att logga in på bloggen och hitta små kommentarer från er andra. Då känner jag mig verkligen välkommen i sällskapet.

Året då jag började komma i kapp med mitt läsande igen. 34 böcker och tre ljudböcker. Inte så mycket, men mer än året innan. Och 2011 kan bara bli bättre.

Året då jag bläddrade mig igenom 11 923 sidor. Det låter rätt mycket mer när man räknar så. En siffra att vara stolt över.

Året då jag verkade vara ensam om att ogilla Hundraåringen, tills jag till slut fick några kommentarer som höll med mig. Åh, vad skönt.

Boktjuven - Markus ZusakÅret då jag hittade en hel del nya böcker och författare att förälska mig i. Som Markus Zusak, Haruki Murakami, Johan Theorin och Kristina Ohlsson. Underbara författare.

Året då jag kämpade för att få upp besöksstatistiken. Visst, det är bara siffror, men de betyder ändå någonting. Jag har slagit mitt eget rekord några gånger, men är ännu inte uppe i min drömsiffra. Om jag skärper till mig 2011 kanske jag kan komma dit då?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

