RSS Flöde

Fullständigt förtrollad

Det var längesen det blev så.
Så där så att man bara fastnar i en bok.
Det enda man kan göra är att läsa.
Ingenting lockar.
Händerna sträcker sig hela tiden efter Boken.

Så har jag haft det den här veckan. En geishas memoarer har hela tiden legat bredvid mig, och mina ögon har kastat förälskade blickar mot den. Från första sidan blev jag totalt fast. Jag tyckte otroligt mycket om filmen, men boken har förtrollat mig. Sayuris liv (som jag önskar vore sant, fast egentligen spelar det ingen roll) drar in mig i en helt ny värld, och jag tycker om att vara i den världen. Jag känner att jag förstår mig på geisha-fenomenet, och att det är så mycket mer än vad man tror.

Jag är så glad att jag läst den.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag tyckte också jättemycket om den här, men jag blev besviken när jag kom till slutet o fattade att det inte var sant. Jag trodde det var en sann historia, så jag kände mig trög som inte fattat det och lurad. Men bortsett från det så var den riktigt bra!

    Svara
    • Jag blev också besviken när jag insåg att den inte var sann, men jag hade råkat läsa någon annanstans på vägen (när jag googlade konstnärens namn, för att vara ärlig), så då var jag förberedd. Men han lyckas verkligen få en att tro på det han skriver!

      Svara

Kommentera

