RSS Flöde

Problemet med NaNoWriMo

Jag hade aldrig tidigare hört talas om NaNoWriMo, men när jag så hittade till det förra veckan så blev jag lite nyfiken. Jag tycker ju om att skriva, men känner mig alltid hämmad av att jag tycker att det jag skriver är skit. Så varför inte jaga antalet ord i stället för kvaliteten på texten?

Jag bestämde mig för att försöka, men har sen det drog i gång inte hunnit med så jättemycket. Men orden kommer när jag väl sitter, och det är väl en bra början. Sen är det nog en nackdel att jag tycker om att låta historien komma till mig under tiden jag skriver, och inte planerar så mycket i förväg. Det förstör liksom spänningen för mig också.

Plus att jag ska bort i helgen. Så då kommer jag inte att kunna skriva så mycket. Vilket innebär att jag kommer att hamna efter, och kommer att ha tre dagars skrivande att ta igen. Men det kanske man klarar av? Det är ju i princip bara sextusen ord (om man glömmer det faktum att jag redan ligger efter). Jag får kanske vänta mig en skrivdag där jag kan gå helt upp i min historia och skriva jättemycket. Eller också ska jag lägga ner. Fast det tar emot.

Så jag fortsätter nog åtminstone en vecka och ser vartåt det barkar. Förmodligen käpprätt åt skogen, men då kan jag i alla fall säga att jag varit med.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag ligger också efter fast det visste jag på förhand. Jag har hittills endast presterat 673 ord under denna första vecka och mer kommer det inte att bli eftersom jag har båda flickorna hemma på lov. På söndag em alternativt på måndag är det dock dags att försöka ta igen en veckas skrivande. Svårt, men inte omöjligt!

    Svara

Kommentera

