RSS Flöde

Till min bokbytarvän

Jag har nu fått reda på vem jag ska byta bokpaket med i En bok om dagens Pocket och Påhitt. Och min bokbytarvän är Cinnamon Books – spännande!

En bok om dagen vill att vi berättar lite om oss själva för att underlätta, genom en enkät. Så här är mina svar:

Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag älskar deckare/thrillers/spänningsromaner/vad man nu vill kalla det. Och deckardrottningen alla tider är väl helt klart Agatha Christie. Men just nu har jag även en period när jag är väldigt intresserad av böcker som har en sann historia bakom sig. Inte just memoarer, men sanna historier helt enkelt.

Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Det finns några stycken. Jag har en lista över böcker jag är nyfiken på, men jag vet inte riktigt om det finns någon särskild genre jag är nyfiken på faktiskt. Men jag är väldigt nyfiken på författare som Joyce Carol Oates, Maria Ernestam och Artur Golden för att nämna några.

Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?
”Värmen” av Ulf Lundell. Usch och fy, Lundell blir det aldrig igen!

Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Hm, nej det gör det nog faktiskt inte. Jag skulle gärna ha alla Gömda-böckerna, men saknar just Gömda och Asyl. Så kanske samlar jag på dem?

Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Jajamensan, under Jag har läst…

Annat litterärt, värt att veta..?
Jag är ganska allergisk mot science fiction och allt som inte känns speciellt trovärdigt. Men det kanske bara är en dum inställning?

Vad äter du för godis?
Älskar Wine Gum, gelehallon och choklad. Lakrits går dock inte hem hos mig.

Naturgodis – ätbart eller inte..?
Nötter är väldigt ätbart, men jag har lite svårt för vissa saker. Som typ torkade frukter eller liknande som är väldigt söta. Hellre lite salt än sött när det gäller naturgodis.

Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Te, te och åter te. Dricker alla sorters te utom grönt. Och jag tycker att det är lite tråkigt med Earl Grey, English Breakfast och citronte. Men allt fruktigt är gott.

Hobby?
Musik, litteratur, datorn. Lite tråkiga svar, men det är nog faktiskt så. Att umgås med min familj, mina vänner och min underbare pojkvän får kanske också kallas för någon sorts hobby, om man ska ge ett typiskt ”brevvän sökes”-svar på frågan.

Favoritfilm?
Notting Hill!

Favoritmusik?
Beatles, Melodifestivalen.

Stjärntecken?
Lejon.

Favoritfärg?
Rött har jag alltid svarat, men jag tror att jag börjar bli lite lila nu också.

Samlar du på något?
På I-or. Hemma-hemma har jag en hel hylla full med bara I-orar!

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Vad kul att se vad du gillar. Hmm undrar bara vad jag ska stoppa i ditt paket… Hoppas att du kommer tycka om det 🙂

    Svara

Kommentera

