RSS Flöde

Ge mig mer tid!

Min tid vill inte riktigt räcka till. Som jag skrev i veckan finns det så mycket att göra, så mycket att hinna med.

Tyvärr så verkar det som att det är mitt läsande som får lida av det. Jag tittar då och då lite skuldmedvetet mot min bokhylla och böckerna som tittar tillbaka och ser ut som ledsna hundvalpar.

”Se oss! Läs oss! Glöm inte bort oss!”

Men de ledsna ögonen får nog vara kvar en stund till. Snart är det lov. Och lov brukar väl innebära mer tid? Mer lust, och mer hängivet läsande. Hoppas på ett kallt, mysigt lov där jag får krypa ner under en varm filt med en god bok och en kopp te, utan att känna att det finns hundra andra saker jag borde göra.

Om det ändå kunde bli så.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Ett svar »

  1. Jag känner verkligen igen det där med att tiden inte räcker till! Och räcker tiden till räcker inte orken till.

    Svara

Kommentera

