RSS Flöde

Vill så mycket…

… men hinner så lite. Jag vill läsa ut alla mina fina böcker. Jag vill gå långa promenader. Och jag vill skriva.

Resultatet blir att jag inte gör något av det i stället. När en tidning ska layoutas, intervjuer bokas och göras, reportage skrivas och upphovsrätt pluggas så går tiden så fort. Allt jag vill hinns helt enkelt inte med.

Framför allt så kliar det i mina skrivnerver. Jag vill skapa, formulera en historia. En sorts kli som jag får varje år när det börjar närma sig november och jag inser att jag skulle kunna skriva en ny adventskalenderhistoria. Men jag hinner inte, och idéerna vill inte infinna sig. Fast jag vill. Jag VILL.

Jag ska fundera på det. I morgon, när sisådär 30 mil i bil ska tillryggaläggas. Kanske kan jag komma någonvart i teorin då.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

