RSS Flöde

Rereading

Fick igår tillbaka en bok som min moster lånat av mig, och nu är jag så himla sugen på att läsa om den igen. Plus att jag ser flera andra böcker i min bokhylla i mitt ”andra” hem som jag så väldigt gärna skulle vilja läsa om.

Men så tittar jag på listan över böcker jag ännu inte har läst. Med lite sorg i blicken. För visst borde väl de få en ärlig chans innan jag tar tag i någonting jag faktiskt redan har läst?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jobbigt dilemma det där…men visst får man läsa om ibland?

    Svara
  2. Men så där kan man ju inte tänka. Om man vill läsa om en bok, så behöver man ju det på något sätt. Varför skulle det vara bättre att ständigt läsa nytt, i stället för att läsa om och vrida och vända på något som talat till en? Jag läser sällan om böcker direkt efter att jag läst ut dem (även om det händer att jag bläddrar lite hit och dit i boken när jag läst sista sidan), men jag tror nog att jag tycker att en bok som jag inte kan tänka mig att läsa om _ever_, inte var värd att läsas in the first place. Jo, det tror jag att jag tycker.

    Så, det var mitt bidrag till debatten. Gå nu och läs den bok du känner mest för! 😀

    Svara
    • Jag vill inte tänka så, men av någon anledning får jag lite dåligt samvete. Jag vill ju så gärna läsa mina väntande böcker också, så då skjuter jag ju upp den längtan samtidigt. Men visst har du rätt i att jag borde läsa det jag vill… Problemet är att jag vill läsa så mycket samtidigt!

      Svara

Kommentera

