RSS Flöde

Att vårda sin blogg

Jag tycker väldigt mycket om min blogg, det är min lilla bebis. Och därför får jag lite dåligt samvete när jag glömt bort min bebis ett tag, vilket ju också leder till sjunkande besökssiffror.

Men jag och min bebis har fortfarande ett litet problem. Så länge jag har läst en massa och framför allt, precis har läst ut något, finns det jättemycket att skriva om. Men däremellan uppstår problemet. Vad skriver jag om då? Alternativen jag funderar på är:

  1. Böcker jag läst förut
  2. Böcker jag vill läsa
  3. Språkfunderingar
  4. Klagomål om att jag inte vet vad jag ska skriva
  5. Sno uppslag från andra bloggare

Men:

  1. Kommer jag ihåg det? Och hur skriver jag rättvist om böcker jag inte läst just nu?
  2. Blir inte det lite tjatigt när jag har en att läsa-lista?
  3. Mjo, jao, de finns ju alltid. Men vem vill läsa det?
  4. Kanske är det hit jag oftast faller. Men hur kul är det på en skala?
  5. Funkar ibland, men ibland inte. Eller?

Så det är vad jag försöker lösa just nu. Vad skriver man när man inte har en nyutläst bok att skriva om?

Jag säger inte att det alltid är svårt, ibland löser det sig ändå. Ibland finns det massor av ord som vill ut. Men ibland vill inga lämna mina fingertoppar överhuvudtaget.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Man skall ha ett liv med, inte bara klappa på bloggen 😉 Häng på en eller ett par utmaningar så brukar det bli nån uppdatering per vecka iaf. De som har nya recensioner varje dag är ofta flera bloggare som hjälps åt.

    Svara
  2. Jag har också samma funderingar. Jag skulle vilja skriva inlägg lite oftare än jag gör samtidig så vet jag inte om vad. Eftersom jag har en ljudboksblogg så vill jag givetvis att inläggen ska handla om det och inte om precis vad som helst.

    Men kanske ska man tänka mer som Mariasbokliv och inte hetsa upp sig 🙂

    Svara
  3. Skriv inte för att du måste producera inlägg, skriv för att det är nåt du vill berätta! Tror att det blir bäst.

    Svara

Kommentera

