RSS Flöde

Brottas

Men en otrolig skrivkramp. Orden vill inte riktigt hitta sin väg, eller visst kommer det ord, men det är inte de där fantastiska, underbara orden som jag vill ska komma. Och även om jag av erfarenhet vet att de kommer till slut så känns det ändå jobbigt. Jag vill att de ska rinna ur mig nu. Med en gång helst, om inte det är för krävande.

Vi fick i dag ett bra tips. Om skrivkrampen sätter in, skriv då något annat – vad som helst. Då kommer det att lossna. Och kanske kan man använda bloggen till just det. Eller också är det just det som jag faktiskt gör nu. Skriver om min skrivkramp. Kommer den att lossa då?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

Kommentera

