RSS Flöde

Kan nog bli bra

När jag började läsa Hjälp, vem är jag? av Caroline af Ugglas och UKON var jag riktigt tveksam. Till att börja med var jag rätt tveksam till Caroline som person. Men även till det faktum att de valt att göra en bok av sina terapistunder.

Men ju mer jag läser, desto mer tycker jag om det. Jag lär känna Caroline, och jag tycker redan mycket bättre om henne. Och att skriva en självbiografi utifrån terapeutiska samtal känns som en klockren, väldigt smart idé.

Så det här ska nog kunna bli en riktigt trevlig lässtund.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag började gilla henne när hon sjöng den där Snälla snälla snälla i melodifestivalen. Hon kan väl egentligen inte sjunga, men hon vinner mitt hjärta ändå i den låten. Och så gillar jag det där kompromisslösa, ”ta mig som jag är eller skit i det”.
    Är lite sugen på boken också, få se vad du skriver sen.

    Svara
    • Jag tycker nästan bättre om den låt som hon sjöng första gången hon var med i Melodifestivalen; ”Tror på dig”. Den är härligare, inte lika gnällig och innehåller något intressant och tänkvärt.
      Jag har inte riktigt gillat det som du kallar ”det kompromisslösa” förut, men nu börjar jag ”förstå mig på henne” (pyttsan, som om man nånsin kan förstå sig på en människa). Hon är så mycket mer än vad jag trott förut.

      Svara

Kommentera

