RSS Flöde

När ska jag läsa?

Jag har kommit på en sak. Hur jag fungerar när det gäller läsning.

Jag tycker verkligen om att läsa, och det är lite av ett problem när jag kommer på andra saker jag verkligen vill göra. För tyvärr är det då oftast läsningen som får lida.

När jag sitter med annat, som jag verkligen måste göra just då, inte imorrn, inte senare – det är då jag längtar som mest efter att läsa. Att bara få dyka ner i en annan värld, kanske fly från den verklighet jag måste befinna mig i.

Men när jag väl har tid att läsa (eller göra något annat) så blir det oftast något annat. Synd. Och varför blir det så?

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Jag började småle när jag läste ditt inlägg, jag satt nämligen precis just nu och suckade över samma problem. Jag tycker att det har blivit svårare med åren att slappna av, många måsten gör liksom att det inte riktigt får kännas prioriterat att sätta sig ned och läsa. En av anledningarna till att jag skaffade en liten blogg faktiskt, tänkte att det skulle bli lite ”piska” på mig då 🙂 Vi får väl se hur det blir med det, men ska definitivt kika in snart och se om du fått några bra tips.

    Svara
  2. Har inget klokt att säga om det hela, men jag håller med dig! Prioriteringar är inte min grej alls.

    Svara
  3. Jag kan också känna igen mig i det där. Vissa dagar så tänker jag att nu har jag gott om tid att läsa och så slutar det med att jag inte läst en endaste sida! Då blir man lite ledsen!

    Svara

Kommentera

