RSS Flöde

En somrig enkät

Om två veckor är årets sommaräventyr över, så då är det väl kanske passande att göra Bokhoras sommarenkät:

1. Bäst i sommar?

Kafka på stranden av Haruki Murakami. Jag har fortfarande inte recenserat den, men det kommer. Och trots att jag har svårt att sätta fingret på vad som egentligen var bra med den, så tyckte jag den var fantastisk.

2. Sämst i sommar?

Jag läste ut Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann under första delen av sommaren (även om den påbörjades innan sommaren började på riktigt) och jag gillade den inte. Inte alls, faktiskt.

3. Vad har du helst läst på stranden?

Har faktiskt inte varit så mycket på stranden, men den gången jag hade med mig en bok dit var det Nattfåk av Johan Theorin. Annars har jag haft lite hängmatteläsning i form av Paulo Coelhos Alkemisten och Teresa Coopers Inspärrad. Resten av sommarens böcker är nog tyvärr lästa inomhus.

4. Var har du läst mest?

Inget slår min säng.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?

Min tanke med sommaren var att ta tag ordentligt i läsandet och bloggen. Jag kanske inte har lyckats fullt ut, men jag är ändå nöjd med min nya blogg och att jag faktiskt hunnit med att läsa relativt mycket ändå.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!

Hypnotisören är nog det köp jag längtat mest efter och som jag fullbordade i sommar. Med bra resultat dessutom.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?

Jag ser fram emot att gå på upptäcktsfärd i skolans bibliotek som visade sig vara större än vad jag väntat mig. Alltid kan man väl hitta något spännande där.

Om TidningsIda

En smula om språk och läsning

»

  1. Oj! Vi har läst väldigt mycket samma böcker 🙂 Jag har snart läst ut Kafka, men trots att jag älskar en del av hans andra böcker har den inte alls fängslat mig …

    Svara

Kommentera

